Česká Madonna

Lucie Bílá - pro mě jednoznačně česká Madonna, to je bez debat. 
Proč zrovna tohle přirovnání? Když pominu fakt, jak na Černobílém turné obšlehla ten MDNA kříž (ano a nejen to), tak se to má tak, že já jdu vždy (a bohužel taky bezpodmínečně) jen po tom nejlepšim. A když vypustíme 'sto lidí-sto chutí', tak Madonna prostě nejlepší je. To už je celosvětovej fakt. 
Nicméně Lucka... 
Neřikám, že ona je nej a tak jí poslouchám víceméně z donucení - to vůbec! 
Jen mě tyhle TOPky (ať už se jedná o lidi, či věci) přitahujou.
Vlastně ani nevím, čím si mě Lucka získala a přemýšlet se mi nad tím taky nechce, protože bych to stejně nevypátrala. Co ale vím, že jsem jí měla ráda vždy - no, jo, od malička. Když jsem jí zaslechla v rádiu, nebo zahlídla klip v tv, bezpečně jsem věděla, o koho jde. Dokonce si i pamatuju, jak mi babička vysvětlovala, že to vlastně neni Lucka Bílá, ale Hana Zaňáková a já to nemohla/nechtěla pochopit... 
Nehraju si na žádnou mega fanynku, ale když mám možnost tuhle ženskou vidět live, tak jsem jak někdo jinej a entuziasmu se meze nekladou. Ale tak to dělá s lidma ona, se mnou určitě.


Jak mě Lucka ovlivnila

Jak už jsem výš psala - pátrat po přesný době, kdy jsem Lucku zaregistrovala, je nemožné, ale takový ten větší zlom přišel kolem roku 2010, kdy jí objevila má dlouholetá kámoška Luccy.
V Talentu jsem si řekla, že je hustá a asi po druhym díle jsem sedla k netu a hledala písničky a tak...
Přesně si vybavuju, jak jsem si jí vylejvala srdíčko s tim, že mám Lucku taky hodně ráda, ale každej v našem věku poslouchal zahraniční interprety a poslouchat něco českýho by bylo děsně ostudný....ach ta puberta. V září 2014 jsem tu s úsměvem vzpomínala na ty všechny roky prokonverzovaný s Luccy a spřádání spikleneckejch plánů, jak se ke Slavici dostat nenápadně blíž. Asi nejvetší vzpomínka padá na dobu, kdy mi Luccy řikala cosi o dopise a že jí Lu poslala knihu a jakou z toho měla neskutečnou radost. Prostě začátky. Zmiňuji se o tom z toho důvodu, že Luccy za tu dlouhou dobu poznala spousty Lucčiných fans, ale i pár holek opravdu těch nejlepších (a snad i nejvěrnějších), které dohromady tvořej fanklub Nubie. Všechny tyhle holčiny znám osobně a přála bych každému s nima strávit společnej den, jelikož jsou super. Tímto Vás zdravím.
Takže krom skvělejch songů jsem díky Lucce poznala i bezvadný lidi a pro mě to stoprocentně spadá do toho, jak mi tahle zpěvačka ovlivnila život. 
Lucku jsem si ještě víc zamilovala v roce 2011, když jsem byla na muzikále Carmen . A tam jsem se zamilovala do Petra Strenáčika. A taky Noida. Ale to je zas jiná story. Poté jsem Lucku viděla až v roce 2014, kdy jsem společně s Nubijkama navštívila muzikál Aida.
Teď rozeberu Lucku především po té hudební stránce...
Její hlas je neskutečnej, ale nejsem žádnej hudební odborník, takže se vrhnu na moje Lucčiný nej a proč tomu tak je. 
Hodně dlouhou dobu u mě vedl song Vokurky. A když říkám dlouhou dobu, myslím tím roky. Vlastně už je to desetiletí, pff. Tenhle song ve mně vždy evokoval jakousi nostalgii, i když samozřejmě čim víc jsem byla starší, tim víc mě dostával text. Píšu sice v minulym čase, ale dostává mě pořád. Čim dál víc.
...
že jsem furt malý dítě, i když to není vidět, komu to mám říct a mám se za to stydět
...

Když mám náladu opravdu na samotnym dnu pesimismu, tenhle úsek mě rozbije jedna dva. Ale mnohdy stačí jen první sloka, viz 'Tělo bez duše a duši bez těla, ne to jsem vážně, vážně, nikdy nechtěla'. 
Jako druhý nejoblíbenější song jsem měla Most přes minulost. Nutno dodat, že miluju film
The Messenger: The Story of Joan of Arc z roku 1999, ve kterém má hlavní roli Milla Jovovich! No a co se textu písničky týče, tak jen dodám, že pokud ho poznáte na vlastní kůži, změníte se. Takže dá se říct, že pro mě je to celkem i osobní song, protože já si hubu namlela a předtím, než se to stalo, jsem na Most přes minulost nahlížela docela z jinýho úhlu. 

Do teď jsem psala o písničkách v minulym rodě, že ta byla první a ta druhá. Asi by se ještě dlouho nic nezměnilo, nebejt písničky s názvem Archanděl Chamiel. K tomuhle songu bych sepsala 4 A4 slov a stejně by to bylo málo, proto k tomu záměrně nic víc psát nebudu a rovnou házim odkaz.

Sečteno podtrženo: 1# Archanděl Chamiel; 2# Vokurky; 3# Most přes minulost. 

Samozřejmě existuje spousta dalších písniček, který totálně zbožňuju a kdybych měla jmenovat, jsou to namátkou tyto: Desatero, O cikánském pláči, Ave Maria, Tolik vína, tolik slov, Láska je láska, Zpíváš mi requiem, Miluji Tě, Doufám, Kéž sílu mám, Adagio, Vzpomínky, Jinak to nebude, Čarodějka, atd.


Závěrem ještě vzkaz pro všechny hejtry, kterým Lucka nedá spát. Moc se mi líbila reakce mojí jedný známý, kdy se na netu řešil 17. Slavík, že je to nuda a proč ho vlastně Lucka získala a blah blah blah. Odpověď je zde: Asi ste si pomýlili kategóriu .. tu nejde o objav roka, ktorý je stále iný, ale o speváčku.
A já za sebe řikám: 

There's only one Slavice and that's Lucie Bílá!

Žádné komentáře:

Okomentovat